این کامنت رو امروز صبح که چشم باز کردم دیدم. اول بخونیدش بعدش میخوام در موردش حرف بزنم: 

 

 

واقعا براش دلیل منطقی داری؟! اونم هزار و یکی؟!


ببین خدا برای تو یک مثال خیلی خوب داره، تویی که تو غربتی، از خانواده دوری، کلی آدم با فرهنگ متفاوت دورتند... مسیر گناه براش باز شد و گناه نکرد و خدا اونو عزیز مصر کرد.


این داستان ها برای تفریح نیست، برای اینه که قانون دنیا دستت بیاد. قانون اینه: خدا اونی را عزیز می کنه که برای خدا صبر و استقامت کنه.


تعریف گناهم که مشخصه: خط قرمز خدا را رد کنی. و حجابم یکی از اون خط قرمزهاست. خط قرمز همون خدایی که زیبا آفریدت.


مطمئن باش اگر منفعتش بیشتر از ضررش بود جزو خط قرمزهای خدا نمی شد.


به نظرم اینکار فقط موجب میشه تو ذهن بقیه آدم بی ثباتی به نظر بیای، نه اپروچبل.


برای ارتباط خوب، رفتار خیلی مهمتر از ظاهره.

 

مراقب خوبی های خودت باش

 

 

جواب: 

دوست عزیز که من نمیدونم پسری یا دختر چون هوشمندانه اسمی انتخاب کردی که هم پسرونه اس هم دخترونه. اول از همه بهت بگم که من حرفی از حجاب نزدم که شما اینطور گارد گرفتی. از کجا انقدر مطمینی که من در مورد حجاب دارم حرف میزنم؟

دوم این که حدس قوی میزنم که از ایران داری برام کامنت میذاری. یه جمله خیلی معروفی هست که میگه تا با کفش های کسی راه نرفتی راه رفتنش رو قضاوت نکن. حکایت شما دوست عزیز حکایت کسی هست که بیرون گود نشسته و .... هر موقع اومدی اینجا یا هر جای دیگه غیر ایران زندگی کردی، کار کردی، درس خوندی، تنهایی کشیدی، توی جمع ایرانیا شرکت کردی، نگاه ها و قضاوت ها رو روی خودت دیدی بعدا بیا برا من دوباره کامنت بذار.

سوم اینکه اگر هم میخوای کسی رو امر به معروف کنی خیلی دوستانه بهت توصیه میکنم لحن صحبت کردنت رو عوض کن. منم مثل خودت اصطلاحا "بچه مذهبی ام". چرا این اصطلاح رو به کار بردم؟ چون تو ذهن ماها این کلمه خیلی بزرگه. به یه ادمی که فقط مثلا نماز میخونه اینو نمیگیم. غالب اوقات اینو به اونایی میگن که یه سری کارا رو غیر از واجبات انجام میدن. میخوام بهت بگم همه اون کارایی که تو کردی رو منم کردم. منم قسم راستم به " امام حسینه" منم نذر میکنم منم دو ماه محرم و صفر پارتی و تولد نمیرم و نمیگیرم. منم شب قدر بیدار میمونم. منم رفتم مشهد و کربلا و نجف و مکه و ... بازم دعوتم کنن با سر میرم و خیلی چیزای دیگه

همه اینا رو گفتم برا چی؟؟ برا اینکه بهت بگم انقدر نگاه بالا به پایین نداشته باش. چطور میتونی انقدر مطمن بگی حجاب خط قرمز خداست؟ چطور میتونی انقدر مطمن بگی کسی که حجاب نداره پیش خدا عزیز نیست؟؟ از کجا معلوم که اون از من و شما پیش خدا مقرب تر نباشه؟ شما مگه خدا هستی؟؟ به استناد کدون سند و مدرک میگی خط قرمز؟!! مطمنی خیلی قاطی سیاست و این چیزا نشدی؟؟

چهارم این که شما از کجا میدونی مسیر گناه های دیگه برا من باز نشد؟ شاید باز شده و من نکردم.

و در آخر اینکه ترجیح میدم بی ثبات به نظر بیام تا بخوام یه چیزی رو کوکورانه دنبال کنم. دوست دارم خودم به نتیجه ایی که میخوام برسم و خودم فرمون هدایت زندگیم رو بر عهده بگیرم. 

امیدوارم از جوابم ناراحت نشی. هر چند که من که کامنتت رو خوندم به نظرم تند و ناراحت کننده اومد. 

موفق باشی!